TÖRTÉNETEK

Itt az általatok megesett horgászattal, horgászeszközök vásárlásával, vagy általatok látott, hallott történetekre volnék kíváncsi.
Melyeket meg lehet jelentetni az internetes horgász közönség előtt is. Mások szórakoztatására, okulására :-).

A történetek mellett várom az általatok készített fényképeket, rajzokat, verseket és mindent ami összefüggésbe hozható a horgászattal.

Tudom, hogy magam ismétlem, de a beküldök között SEJT.HU - Pecázz velünk! pólókat sorsolunk ki. E-mail: sejt@sejt.hu

Tavalyi horgászatom tapasztalataival felvértezve állítottam össze a felszerelésemet. Miután tavaly is a keszegek mentek a legjobban, ezért úgy eldöntöttem, idén is első számú horgászcélom a dévérek, kárászok és bodorkák becserkészése lesz.

Kint élek Angliában lassan 2 éve és szenvedélyesen horgászom. Az egyik barátommal minden tavat felfedezünk, de egyet kiemelnék, hihetetlen élmény volt. Korán reggel indultunk a hely neve Hailsem, teljesen felkészültünk pontyozásra, vittünk bojlit több félét, illetve specko etetőanyagot.

2006. 08. 01-én reggel 04.00. órakor mentünk le a haverral Tiszanánánál található un. Dinnyéshátra az Élő Tiszára kuttyogatni.
05.20.óra körül egy rontott kapás majd kissé lejjebb még egy kisebb kapás.
08.30 körül visszamentünk a második kapás helyére ahol a mederben egy gödör található.

Jómagam évek óta – 1994 – járok Mártélyra a szabadságom eltölteni, horgászni, a tájat és az állatvilágát csodálni. A cikkben írottak mind úgy igazak, ahogy írója leírta. Hajnalban, amikor az első napsugár kikandikál a keleti égbolt felől, én már a parton várakozom, hogy a ladikba pakolhassak, és útnak indulhassak.

Sokan nevetségesnek tartják, medence ill. akvárium horgászatnak hívják a nagyhalas telepítet tavakat. A fogd meg ereszd el szerintem jó dolog .Ami tény Pavlov sem volt buta gyerek. A többszörösen fogott (verseny pontyok) nagyon óvatosak, szinte észrevehetetlen a kapásuk.

Ez a különleges kinézetű hal a szibériai tok, melyet az Ordas tavon lehet fogni, a VIP tóban a héten telepítenek 20 kg-os példányokat is.

Késő tavaszi kárászozás
A nagy peca előtt egész héten bevoltam sózva. Szinte már megvonási tüneteim voltak. Így hát teljes erő bedobással készültem a hétvégi horgászatra. Elmentem hát a helyi info elosztóba.

A képen látható szépséget - aki nem ismeri fel, akkor balint - 2004 tavaszán fogtam a Tisza tó Poroszló és Sarud közötti részén a madárfigyelő alatt.
A kb. 4 kiló volt és halszeletre kapott.
A felszerelés bot + orsó :-)

Újabb képek érkeztek, melyeket a régebbiek mellet érdemes megnézni és csodálkozni, hogy mennyire szép a természet horgászszemmel. Miket csak mi láthatunk akik nap mint nap kint ülünk, állunk a természetben. Köszönjük Lászlónak a képeket.

Egyik barátom  Bükkszéken nyaralt és meghívott bennünket, egy kispihenésre, melyben azt is belekalkuláltuk, hogy elmegyünk egy nap horgászni.
Hosszas-hosszas vívódás után, úgy döntöttünk, hogy horgászcélunk a Recsken található híres horgásztó lesz.

Én egy 25 éves mosonmagyaróvári horgász vagyok, aki 1 éve kezdett horgászni, és én még tudok olyan sok mindent erről a szép sportról, de igyekszem minél többet tanulni.
Augusztus 22.-én este 6-ra érkeztünk Mosonmagyaróvárról a Szigetközbe Dunaszigetre,

Tisza tavi horgászat, mint pici családi kikapcsolódás

Az elmúlt időben sikerült összehozni kicsi családommal egy jó kis pecát, a Tisza tó nevezetű, idegenforgalmi szempontból – sajnos – egyre jelentősebb, horgászati szempontból egyáltalán nem elhanyagolható vízre

TISZAI HORGÁSZAT

Nézegettem a sejt.hu oldalait, s arra gondoltam, a sok-sok okosság között bizony elkelne valami olyan, amitől vagy a hasatokat fogjátok a nevetéstől, vagy a fejeteket a fájdalomtól. Tehát: egy laikus női „félhorgász” története egy pecázásáról!

Egy horgász élményemet szeretném elmesélni!
Történetem egy Júniusi szombaton történt. Horgászni mentem a Körömi- tóra. Reggel 8:00-8:30-ra kiértem a partra. Kipakoltam felszerelésemet egy Gold Star 1,50 botomat és egy Okuma Tamoka pergető orsót használtam és RTM 25 zsinórt.

III. Haldorádó-Sporthorgász Feederbotos Kupa
Korán reggel ébresztő, gyors tisztálkodás, öltözés és egy utolsó számvetés, hogy nehogy itthon maradjon valami, majd pakolás.
Kint zuhog az eső. Összevárjuk a csapatot és két autóval indulás „Maconka víztározó horgászversenyre” részvételi szándékkal.

III. Haldorádó-Sporthorgász Feederbotos Kupa
Szia minden horgásznak! Ha már az első látogatásomat egy horgászversenyen megosztottam Veletek, arra gondoltam, megosztom a másodikat is.

A felszülésemet olvashatjátok. Azért ilyen későn, mert a verseny előtt nem akartam megírni, nehogy eltanuljátok a nyerő taktikát. Mint később kiderül, hogy nem is volt annyira nyerő, de azért rossz sem volt.

Horgászat a Jászkiséri ponty fesztivál tiszteletére rendezett horgász versenyen:
A statisztika szerint sokan olvastátok már barátaim írását a versenyről, akik nem annyira „szakmai” szemmel írták le a véleményüket.
Én ennél megpróbálok tárgyilagosabb lenni, de lehet, hogy nem sikerül

Az élmény, ami fontos, amit a pillanat jelent, amikor a víz közelében vagy.
Egy percig nem gondoltam komolyan, hisz világéletemben rohantam és azt akartam, hogy pörögjenek körülöttem a dolgok, de most váltottam kicsit.
(Természetesen jutalma egy sejt.hu poló :-).)

Párom, nagyon-nagy unszolásra hajlandó volt megírni az első versenyen tett látogatásának tapasztalatait, melyet hajlandó megosztani most veletek.
(Természetesen jutalma egy sejt.hu poló :-).)

Horgász etetőanyag:
Lehet, hogy egy kissé korai, de közzé teszem az általam kidolgozott, majd kiderül, hogy nyerő taktikát. Melyet a VI. Jászkiséri Pontyfesztiválon tartott versenyen kívánok kipróbálni.

Horgász etetőanyag teszt:
Na itt a várva várt teszt, a többit a tovább gombra kattintva olvashatjátok. (A kép illusztráció nem a mai napon készült, hanem egy korábbi alkalommal.)

Horgász etetőanyag:
Megpróbálok egy olcsó, pontyos etetőanyagot előállítani. Bevallom nektek, hogy fogalmam sincs, hogy merre menjek vele horgászni, ahol tuti halat lehet fogni, de az eredményről a horgászat végén beszámolok.

2004. első horgászat:
Végre sikerült összehozni 2004. 02. 21.-én az idei év első pecáját. Szerencsések voltunk, mivel szép napsütésre virradtunk, és a hőmérő higanyszála is 0 fok fölé emelkedett.
A megbeszélés szerint az öcsémen volt a sor bevásárlás terén, ezért ő ment a horgászboltba, ahol ...

Horgászat a kiskörei alvízen:
Tőlem messze lakó emberek esetleg nem nagyon vannak tisztában azzal, hogy mit jelent dél heves megye környékén ez a bűvös szó, hogy ALVÍZ. Nos ez nem más mint a kiskörei vízi erőmű duzzasztó gátja után folyó élő Tisza. Melynek érdekessége, hogyha a turbinákon kívül nyitva vannak a zsilipek is, ott aztán van...

Horgász verseny:
A hitelesség kedvéért sem írom le, hogy melyik horgászegyesületnél történt a hétvégén ez a szégyenteljes történet, mely nem indult annyira tragikusnak… De kezdjük az elejéről. Barátommal elmentünk benevezni az egyik horgászegyesület horgászirodájába, mivel hétvégére versenyt hirdettek.
(A horgász versenyen készült  kép illusztráció)

Horgászat elkezdése (újra kezdése):
Minden kezdet nehéz ezért, hogy elinduljunk valahonnan, egy kis történelem.
Horgászni 1987-ben kezdtem, még ifi horgászként. Szakvizsga után mindjárt fenekezőre szereltem és bár nagy hallal soha nem dicsekedhettem, de azért mindig sikerült fognom kárászt, ami biztosította a halászlé alapot és a sült halat, s mellé a szokásos pontyot.
(A horgász fénykép a Tisza - tó egyik részletéről készült. A kép illusztráció)

www.sejt.hu - Horgász e-enciklopédia, hogy mindent tudhass! - Horgászoknak horgászatról horgászoktól.